Thursday, August 17, 2017

一邊打工,一邊創業

一邊打工,一邊創業,應該有很多創業人都會經歷過這個過渡期。肥黃總共打了四年全職工,其中大約一年半是「專心打工」,兩年半時間是一邊打工,一邊創業。

很多人在回顧當時的決定時,都會說沒有後悔,其實講法好假,我就後悔打了四年工了。如果俾我再揀,我會選擇即時創業或最多打半年工再創業,打半年工因為要儲少少錢去捱一年。

肥黃2003年大學畢業時,銀行戶口有約8萬蚊,讀大學時肥媽先支付肥黃的所有學費,申請到的Grant Loan 一年約兩萬,就入落肥黃的生活費,所以肥黃讀大學時就算唔做part-time 都夠駛,而且肥黃有做野,駛費唔多,所以有8萬蚊剩,對一個岩岩畢業嘅大學生黎講算唔錯。當然,呢8萬當中有6萬係借返黎,每個月要還Grant Loan,所以我Net Asset 其實只得2萬,但Grant Loan 一個月只係還一千蚊左右,所以你話我當時有8萬Free Cash亦講得通。

當時我當然唔知,不過而家睇返,其實8萬係夠晒捱一年,甚至兩年的,況且創業時間內亦不一定零收入,所以,當時我只要做一個決定,1) 唔俾家用,2)控制每月駛費在3千內(當時其實已做到),肥黃就可以即時創業,買回四年的時間。當時月入都係平均兩萬多d,今日肥黃嘅被動收入都最少十萬,而家睇返,唔後悔先奇。當然,時間上差左十幾年,唔可以咁比較,但後悔沒更早創業是真的。

但就算我當時沒有錢,其實打半年工,死慳半年,無理由儲唔到4~5萬,所以俾我再揀,我都最多只會打半年工,然後即時創業。

一邊打工,一邊創業,我見到的最大問題唔係唔夠時間,而係沒人追殺你,好易令你適應打工的生活,"become part of it"。事實上肥黃的朋友剛畢業時個個都想「搵d 野搞下」,不過朋友們月薪上左3萬開始,個個都靜晒,機會成本太高了,買多兩手騰訊算啦。當時月薪3萬留著打工的,過了差不多十年了,他們的月薪現在大約5~6萬,值唔值? 見仁見智。

最後,列少少建議:

1) 可以一邊打工,一邊創業,不過唔好打多過兩年

2) 揀工可以Sort by 最高人工的,然後在當中揀可以俾到你最多時間創業的

3) 工作經驗有用,但半年時間咩都學晒,再見多十年都只係差唔多野,所以千萬唔好諗住「打多幾年工,攞多d經驗先」。你唔會係打工度攞到幾多做生意嘅經驗。

4) 肥黃打工時當然都有用少少公司時間做自己野,不過我都有底線,交足貨俾老細先,有時間剩先做,打工時亦有幫老闆OT,有時仲要通宵做。你想創業當然是好事,不過老闆都真金白銀請你,一邊打工,一邊創業,只要安排得好,係可以做到你有得贏,老闆又唔會輸的。

5) 諗住辭職創業,直接同老闆講你去創業就ok,好老闆會欣賞你,衰老闆你都唔諗住返去,所以辭職原因是創業,絕對係一個好原因,當然,係假設你唔好同舊老闆搶客先講得通。

No comments:

Post a Comment