Friday, January 3, 2014

轉型

肥黃公司近來出現了一個重要的'轉型',我地放棄左IT嘅業務,全力做Trading,係呢度都分享少少經驗,希望幫到想創業嘅朋友,同希望可以俾佢地有多個角度了解一下香港d中小企嘅實情。

背景
肥黃公司主要經營兩個業務,IT及Trading,簡單d講,我地用IT協助Trading運作,包括工作流程,市場推廣等,很早前我地已考慮過IT部份是否可以獨立出來,另做一盤生意,形式就似幫Trading 那邊一樣,不過係幫街客,賺街外錢。就係咁,我地就經營住兩個業務,我相信係香港好常見,我個Friend前舖做成衣,後舖做物流,最賺錢其實係做回收生意,之前係大陸仲Hold左間建材工廠,幾廿泛。

收入
IT方面其實一路都有錢賺,由於前期已投入,而家都算係收成期,數目雖然好細,但純利好過買一層普通太古城單位收租,對我地d小企黎講算係唔錯。雖然IT收入跟Trading比大概係一比十,但由於 IT 業務邊際利潤比較高,所以我地傾向將業務移去IT。

經營
經過幾年時間,IT似乎依然做唔起,有錢賺,不過唔見得有咩增長,我地經營類似租用Server嘅生意,係香港有太多供應。雖然我地總會分到個餅,不過香港市場細,未來亦唔見有咩增長。做IT 科網等要講Scale,即使投入大,不過做多一個客嘅marginal cost 好低,所以唔同做地產、投資等,下下都要大deal,IT通常都係要銀碼細,不過單夠多。我地嘅情況係一二百蚊生意都做,一二千蚊生意係養住我地,偶然一張一兩萬嘅單就係賺錢。

轉戰其他市場
唔好信人講靠Internet去開拓其他市場,個picture唔完整,Internet 係個media,重點都係產品本身同要對個市場有認識。打個比喻,而家由香港搭飛機去印度只要10分鐘,即日可住返,距離拉近了,不過印度的營商環境冇變,入面d人都係講緊幾十種語言,入口要行賄,疏通,你對印度嘅認識亦唔會增加左,如果只因為搭飛機去印度時間大量縮小了,而投資去印度做生意,多數會蝕本。Internet 只係程機,其他野無變過。

香港市場細不用多說,我地當然有嘗試開拓其他市場,不過唔見得有成績,因為我地根本唔熟悉當地市場,亦唔commit 去開拓(個個市場都唔認識,唔知commit去開邊個),所以亦冇增加到認識,做個網站,賣下廣告就諗住開拓到一個市場,想法太幼稚。

專注很重要
開始時其實我地同大部份創業人都一樣,就係咩都想做,Never Say No. 我全職創業1-2年左右發現問題(後知後覺),已開始修正,第一,唔開新野,同本業無關嘅野我唔做,集中火力。問題係,我減無可減,仲有兩個業務:IT + Trading,而兩個都有錢賺,是但一個都唔想cut。就係咁,hold住左兩個business ,如是者再過多幾年。

由於多年黎分散左兩個業務,所以兩個都做得不太出色。最近警鐘響起,Trading生意開始蝕錢! Trading 業務其實一直有增長,不過我地嘅成本比業務增長更快,所以今年個cash flow 少左好多。思前想後,大概12年尾我作出決定,只做Trading,考慮的原因可以寫一篇講下。

13年是我全程專注做一個business 嘅一年,有代表性。13年已過,可以總結一下成績,Trading生意增長50%以上,回復正現金流,Cut左Team IT人,現在全公司專注做一個Business,較易管理,IT業務雖然無做開發,不過仍有租收,收入真正袋到入袋,可能比繼續開發賺到更多。

在這裡給想創業的朋友說一下,世界有太多創業的心法,但如果只要我選其一,我一定會選"專注"。希望大家唔好三心兩意,你只需要將一件事做到最好,市場就會獎勵你,將10件事都做少少,有頭無尾,對世界是一點貢獻都沒有的。








No comments:

Post a Comment